Fotbollsexpert, på annorlunda vis.

Publicerad 2013-03-23 16:33:30 i Allmänt

Ingen som såg Sverige - Irland igår tyckte nog att det var en speciellt underhållande fotbollsmatch, med undantaget för min mamma, matchen var helt värdelös och det undgick oss lika lite som det undgick någon annan i Sverige såklart. Men när man kollar på fotboll med min mamma kan vad som helst hända, hon har inte så jättebra koll på vem som är vem och vad som är vad när det gäller fotboll men hon försöker hänga med, för att vara snäll och så.

För att göra hela poängen med den här historien lite mer förståelig så ska tilläggas att mamma precis har lärt sig det här med "internetförkortningar", ni vet, lol, omw och så vidare. Hon har till och med lärt sig några jag (som innan jag upptäckte det här med kvinnor och alkohol ägnade större delen av min fritid åt datorer) inte kan.
Hon har i två veckors tid avslutat alla sms till mig med ordet "pok" vilket jag först trodde var en felstavning för puss. Sen gick det upp för mig att hon bara har blivit för lat för att skriva puss och kram till sin egen son. Wtf liksom tänkte jag då.

Hur som helst, en bit in i andra halvlek utbrister mamma glatt (man skulle här kunna tro att hon äntligen listat ut vem av spelarna som är Zlatan, men icke) "Står det IRL där uppe för att det är "in real life", alltså direktsändning?"
Först fattade jag ingenting, sen gick det upp för mig att det stod SWE - IRL på resultattavlan uppe i vänstra hörnet på tvn och då tog jag en djup suck och tänkte börja förklara att det är ju fan förkortningen för Irland men då asgarvade hon redan. Hon hade dragit ett ironiskt skämt om "internetförkortningar" som jag inte förstod.

Och då började jag tänka: "Vem är jag och vad fan hände med mig?"

Men det var ett kul skämt, det var det.


-------

*lol - laughing out loud.
*omw - on my way.
*wtf - what the fuck.
*irl - in real life

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela