Som en fiskmås i korpen

Publicerad 2013-06-08 12:06:00 i Vardag

Står och lyssnar på taggande musik och fixar till håret. Det är jävligt viktigt det där med håret. I alla fall om man kollar på C. Ronaldo! Jag skulle nämligen åka till Stockholm idag och kolla på en korpenmatch av, förmodligen inte högsta kvalité, men det skulle bli kul. Skulle sitta och dricka Zlatanpramens och Falcao'ns under hela matchen och ju längre in i matchen, ju djupare ner i ölflaskan jag kom skulle jag uppskatta den bristande kvalitén mer och mer, eventuellt skulle jag göra en "Sån där fylledansk" och springa in på planen och slå till domaren om det var något domslut jag inte uppskattade. Förmodligen inte. Men det hade hur som helst blivit kul.

Imorse fick jag ett sms från A som frågade om jag kunde vara med i den här supermatchen istället för att se på, då halva laget var bortrest.
Jag spelar ju fotboll rätt regelbundet på hög nivå, brukar avgöra El Classico'n ibland och vinna Cl-Finaler någon gång i månaden. På FIFA alltså men ändå, det är ju nästan samma sak.
Konditionen kan också bli ett problem känner jag. Bor på andra våningen, det är ungefär 20 trappsteg i rätt behaglig lutning, blir lika andfådd varje dag när jag går upp för dom. Och psyket ja.. Ibland blir jag ju faktiskt mentalt utmattad bara av att tänka på vad jag ska skriva i den här bloggen och sådär. Det är nog ingen fördel det heller. Men det är tur att jag är en lugn person.
Har ingen sagt till mig. Någonsin. När det kommer till sportrelaterade händelser.
Det hela började med att jag fick en kvinnlig domare att börja gråta på en innebandymatch en gång. Jag var tolv år då. Det hände en grej. Det är glömt nu.

Så vi kan väl säga att jag inte har de perfekta förutsättningarna för den här matchen. Men håret ser i alla fall bra ut. Det är ju tur det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela