Ondskefull humor.

Publicerad 2013-05-17 18:52:00 i Vardag

Länge sen igen nu, men det har som vanligt en naturlig förklaring.
Jag och R har nämligen besökt ett gym. Jag skulle per definition inte kunna säga att vi var där nyligen, nej då skulle jag ljuga. Det var väl en sisådär fyra dagar sen nu. Träningsverken är ju som värst runt den fjärde, eventuellt femte dagen. Typ. Ni vet hur det är.

Valet av gym stod mellan Friskis & Svettis och, som en stor kille sa samtidigt som han tittade väldigt sarkastiskt på mig, "Gymmet där bara biffarna tränar!"
Vi känner ju varandra nu, ni och jag. Så jag känner att jag inte behöver skriva vilket gym jag valde.

Har köpt en ny tv också. "En sån där Smart-Tv!" sa han i affären. Men kan säga att hittils är den så jävla osmart. Alltså riktigt jävla dum. För det första frågade vi killen i varuutlämningen om han trodde den skulle få plats i vår bil. När vi sedan berättade vad vi hade för bil så kändes det lite som att han ansträngde sig till den grad att han inte kunde andas längre för att inte skratta och fråga om vi verkligen var seriösa? Kan gå med på att det inte var tvn's fel utan mer mitt. Men ändå. Dagen efter, närmare bestämt söndag kväll. ringer det på dörren och jag öppnar åt en äldre dam som jag tror är min granne men i själva verket är från Radiotjänst.
I samma ögonblick som jag tänker hitta på någon dålig ursäkt till varför jag inte har någon tv så är kanalsökningen klar och tvn väljer att slå på sig själv med en övernaturligt hög standardvolym.
Hon tittade på mig och jag tittade på henne. Hon med blicken som ett barn på julafton. Jag med blicken hos en 16-åring som precis har fått utegångsförbud.

"Så du tittar på rapport hör jag?" Sa hon och skrattade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela