Peace dude!

Publicerad 2013-06-11 18:24:00 i Humor

Jaha, så idag hände det en grej. Jag cyklade hem från jobbet, på vägen hem passerade jag en grovt kriminell organisations klubblokal. Jag cyklar förbi där på min blåa Crescent som jag har haft sedan jag var tolv år gammal. Vi har varit med om en del saker, jag och min cykel. Vi cyklade utan händer tillsammans en gång för länge sen, fast när jag tänkte köra rakt fram så svängde cykeln. Den svängde ju inte litegrann som en cykel normalt ska göra, nej den fick för sig att svänga så mycket som möjligt och under tiden som jag flög framåt och senare rullade runt på asfalten så låg den där och liksom bara var kaxig, som om den inte hade gjort något fel alls. Vi bråkade lite om det där ett tag, men vi är kompisar nu.

Aja, i alla fall.

Jag har ju cyklat förbi den här lokalen ett par gånger nu, känt av stämningen och det känns som om vi vet vart vi har varandra nu så att säga.

Men idag fick jag för mig att cykla förbi där utan händer. Vet inte riktigt om jag tänkte att det skulle ge mer street cred eller något men gjort är gjort. Jag har inte cyklat utan att hålla i cykeln med händerna på säkert två-tre år, det är inte lika coolt nu som när jag fick min cykel har jag förstått. Men jag kände att jag fortfarande hade kvar det där sköna ”flowet” som man hade när man var mindre, så började sakta svänga fram och tillbaka, cruisa lite coolt sådär ni vet. Precis när jag är mitt inne i mitt cruisande så kommer en utav medlemmarna ut ur den här lokalen och tittar på mig lite grann i förbifarten. Jag vet inte riktigt hur jag resonerade just då, om jag liksom trodde att jag var cool som kunde cykla utan händer eller om jag bara slutade tänka men jag höjde hur som helst upp ena handen i luften för att göra ett ”Peace-tecken” till den här stora, starka, mycket tatuerade mannen. De två fingrarna på handen var halvvägs i processen när jag tittade på min egen hand, fick panik och kom fram till hur extremt dum jag förmodligen såg ut och drog handen snabbt som fan genom håret istället, tittade lite snabbt på honom och låtsades som om ingenting hade hänt.

Det gick nog bra… men imorgon ska jag ta en annan väg.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela