Om en bok som förmodligen inte kommer bli någon bok. Det är Twitters och Facebooks fel. Och TVn´s. Det är TVn´s fel också!

Publicerad 2013-06-13 22:01:00 i Humor

Jag var inne på litteraturmagazinet.se förut och läste lite tips och tricks om hur man ska göra för att skriva en bok och annat sådant där spännande.
Jag kommer nog med största sannolikhet aldrig lyckas med den bedriften då första tipset var att man skulle lägga ifrån sig mobilen och stänga av TVn. Under de här, i skrivandets stund, 54 orden har jag kollat Twitter två gånger och Facebook en gång. Jag har även zappat runt bland kanalerna på min tv, den är nämligen ny och tvsäljarförsäljaren som sålde TVn tyckte att det var viktigt att jag hade många kanaler med bra bild. Jag antar ju bara nu, det gör jag ju faktiskt bara, men tror allt att han fick några extra kronor för att lura på mig 40 kanaler som jag har märkt, eftersom jag har zappat, inte en utan två gånger nu på 136 ord, inte innehåller någonting vettigt över huvudtaget. Förutom reklam såklart. Det är det gott om, men jag behöver inga bindor, blöjor, kylskåp, bilar, mer bilar, mer bättre flexibla blöjor, bättre absorberande bindor… ja, ni fattar.
 
Sen läste jag nästa tips: ”Lyssna på musik, gärna utan text” Så nu sitter jag här och lyssnar på themesången till Braveheart och det enda jag kan tänka på är vad min granne ska tänka om att jag lyssnar på den. Och jaja, jag förstår att det är att tänka fel tankar men i vanliga fall brukar jag spela ”Sån där fasligt hög hus-musik” som min granne mycket barskt förklarar för mig då och då. Jag brukar alltid få ta några djupa andetag och hålla tillbaka den självklara inpulsen att förklara att det faktiskt inte heter ”höghusmusik” utan ”House” men jag gör aldrig det, jag är nog för svensk för det tror jag. Sen hade hen inte fattat det roliga i mitt briljanta skämt heller och det hade känts obekvämt att skratta själv.
Ibland funderar jag på om jag tänker ”outside the box” när jag tänker så här. Vem vet. Sen stod det även att man skulle utgå från en verklig händelse och sedan leka med fantasin, ändra om detaljer i händelsen, byta ut karaktärer och hitta på. Det var ungefär så jag gjorde med hela den här texten. Så någonting måste jag ha lärt mig.
Det är en rätt bra hemsida det där ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela