Det var visst inte korpen, det var division 7, tydligen stor skillnad det där. Säger dom. Men ja. Jag är tveksam.

Publicerad 2013-06-09 15:26:00 i Vardag

Träningsvärken i mina ben förklarar, inte alls speciellt vänligt för mig att jag inte ska springa mer. Någonsin.
Den verkar tro att jag har sprungit ett maraton. Men tror inte att en 90 minuters fotbollsmatch med fria, flitigt använda bör tilläggas, byten klassas som ett maraton om jag ska vara helt ärlig mot mig själv.

Så jag hade ju fixat håret innan matchen, det var ju tydligen viktigt. Men en av förmodligen många skillnader mellan mig och Ronaldo är att han spelar inför 60-80 tusen personer på läktaren, varje vecka. På våran match var det.. två stycken icke betalande tappra själar i publiken.

Det gick förbi en liten unge framför vår avbytarbänk, fruktansvärd säkerhet på sådana här toppmatcher bör tilläggas, får nog ta upp det med SVFF faktiskt. Hur som helst. Han frågade vad det stod? 2-2. Sen frågade han vilken division vi spelade i? När vi sa division 7 så tittade han på oss, tittade på det pågående spelet ute på planen, nickade för sig själv och gick tyst vidare utan några ytterligare frågor.

Min insats då?

Jo, alltså, jag var bra på uppvärmningen. Sen blev jag trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela