Det är klippt nu.

Publicerad 2013-05-25 16:02:53 i Vardag

Ni vet den där perfekta dagen som börjar med att man går till ett bageri och köper frukost, äter den på balkongen i strålande solsken och känner att idag kan inget gå fel.

Så kände jag tills T sa: "Jag ska klippa mig, någon som ska med?"
Någon dag tidigare hade jag fått den rätt lättförstådda peaken: "Det finns frisörer i Eskilstuna också" så kände att jag hade inget annat val än att följa med.
Eftersom det är lördag så var utbudet begränsat, valet av frisör gjordes efter att ha läst två positiva recensioner på internet som jag, såhär i efterhand, misstänker att frisören hade skrivit själv.
Eftersom jag aldrig har varit Alphahanen i ja, någon grupp, någonsin. Så fick jag sätta mig i stolen först. Som det där första testobjektet som liksom i princip inte har någon chans alls att överleva ifall det hade handlat om att testa en ny medicin. Ungefär så, typ.
Aja, hur som helst.
"Hur vill du ha det?" Frågade hon med en attityd som underförstått berättade att hon redan hade bestämt sig för vad hon skulle göra eftersom att dels så tror jag inte hon kunde så många olika frisyrer och dels så verkade det som om hon visste bäst och jag visste ingenting alls. Och det är ju sant att jag inte vet någonting, det är det. När jag klipper mig hemma säger jag alltid: "Gör vad du vill!" Och så blir det bra. Här förklarade jag i minsta detalj hur jag ville ha det, "6,23 mm där och 7,57 mm där!". Men som sagt, hon lyssnade inte riktigt, eller så tyckte hon att jag hade dåliga idéer så hon gjorde som hon ville.

När vi hade kommit halvvägs in i klippningen och passerat "the point of no return" så satt jag och tittade på mig själv i pottfrilla och kände att det var över, den här dagen skulle bli dagen som förstörde sommaren. Det var ungefär lika kul som jag tänker mig att det är att åka på kryssning med Destination Gotland. Och i ögonvrån såg jag T som satt och skrattade.

Men så kom det där magiska saxklippet som gjorde att det blev godkänt ändå. Sen var det T's tur: "Vill ha samma frisyr som Beckham ungefär!"

Och nu sitter jag här och skrattar och gör tummen upp i spegeln för jag tror inte att frisören vet vem Beckham är!

Karma's a bitch.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-05-27 00:07:59

Du skriver så otroligt härligt och roligt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela