Blogga. Pausa. Blogga. Pausa.

Publicerad 2013-03-14 10:27:46 i Allmänt

Det är lika bra att förtydliga det här på en gång, det här är ingen superviktig information, det är det faktiskt inte! Så kom inte här sen och säg att jag har lurat dig på värdefull tid som du kunde gjort roligare saker på.

Det är nämligen bara såhär att bloggen mest troligen kommer ta en kortare paus ett par dagar, undertecknad kommer med ett sällskap som värdigt kan jämföras med karaktärerna i baksmällan filmerna åka på en liten weekend till Dublin.
"En alkohoooolresa" Var det första min bästa tjejkompis J sa när jag berättade att jag skulle dit, hon känner mig hon.

Försökte förklara att vi ska ju faktiskt göra saker där också, vi ska på två whiskydestillerier och gå en guidad tur på Guinness Storehouse, sen ska vi fira Saint Patrick's Day också, men så att, ja..hon känner mig.

Jag skrev att bloggen "mest troligen"skulle ta en kortare paus i början av inlägget för jag har nämligen bloggat från den mörkaste vrån i dimman en gång tidigare, förutom en hel del felstavningar som var så allvarliga att till och med autocorrect var oförmögen att hjälpa till och undrade vad fan jag höll på med så innehöll det meningar som: "Var rädd att jag skulle bli jagad av en Slitebo i sin traktor med en "I love Volvo" tröja på sig." Och ja... Det är ju lite i det grövsta laget kan tyckas.

Förövrigt så tänker jag mig Dublin som en stad som är uppbyggt av regnbågsradhus bebodda av gröna pysslingar som glatt hälsar på varandra när de är ute och klipper deras respektive gräsmattor en solig sommardag och där ingen av dem har några problem överhuvudtaget. Har dessvärre fått förklarat för mig att Dublin numera är en väldigt kriminell stad. Och att det bor vanliga människor där också. Men jag är inte övertygad och vi får allt se hur det är med det där.

Hur som helst, det var bara det och om vi kommer tillbaka med samma antal personer som vi åkte med och alla har kvar sina kroppsdelar där dom ska vara så kommer det komma någon variant av en Dublinspecial här på tisdag eller onsdag. Lite beroende på dagsformen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela