Olika nyanser av vuxen

Publicerad 2013-01-25 13:45:36 i Allmänt

Imorse blev jag orolig. Jag undrade vad som hade hänt med mig. Om jag över natten hade genomgått en förvandling från ung till gammal.
 
Jag satt nämligen i mina ulltofflor och åt gröt till frukost samtidigt som jag läste en artikel om andrahandsuthyrning av bostadsrätter, inte nog med det, jag tyckte att artikeln var så intressant så jag delade med mig av den till några av mina närmaste kompisar följt av en diskussion med dem om det.
 
Ja du läste rätt, om andrahandsuthyrning av bostadsrätter, i mina ulltofflor och dessutom åt jag gröt. Som vuxna gör, Och inte vilken gröt som helst! Nej extra nyttig gröt var det också, ni vet den där som är i princip oätbar. Men den är nyttig.
 
Och allt det här på en fredag.
 
Är det alltså så här det kommer se ut när man blir äldre, blir fredagarna inte roligare än så? Dessutom är det fredag den 25e, det är löningshelg men istället för att planera vad jag ska dricka och vart jag ska på fest ikväll  har jag istället redan planerat vilken film jag ska se på och vilket godis jag ska köpa till fredagsmyset ikväll.
 
Så inte helt konstigt att jag blev orolig!
I ungefär en minut innan jag kom på att innan vi diskuterade det så pratade vi om de klippiga bergen, piff och puff, B1 och B2, silicon valley, meloner och rattar.
 
Alltså...vi pratade om bröst. Som unga män kan göra. Rätt ofta.
 
Dessutom har det tagit mig ungefär två timmar att skriva det här eftersom jag lägger i princip all energi på att skrika fula ord till miniatyrgubbarna som vill förgöra mig i mitt tv-spel samtidigt som jag inte lägger någon energi alls på det som jag egentligen skulle göra idag, typ... städa och tvätta.
 
Så jag kanske inte borde vara så orolig än i alla fall.
 

Kommentarer

Postat av: Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik

Publicerad 2013-01-25 17:03:41

Då kvarstår ju frågan: Vad ska du dricka?

Svar: Visst är det jobbigt att även om man planerar en lugn kväll så slutar det alltid med fest i alla fall...
Alexander Konradsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela