Mindgames

Publicerad 2013-02-15 09:59:40 i Allmänt

På båten finns det alltså en leksaksbil, inte en sån där leksaksbil som man har i handen och låtsas att man kör runt med, utan en sån där som är stor när man själv är liten, som man sitter i och faktiskt kan köra runt med på riktigt.

Anledningen till att jag vet om det här är att jag runt åtta tiden imorse gjorde mitt yttersta för att försöka sova lite grann när någon helt plötsligt kör in i min stol med en lätt krock.
Jag vänder mig om och tittar på den lilla killen med en: "Nu lägger du i backen och kör r-u-n-t stolen innan du måste ta reda på vad för slags försäkring din bil har!" blick.

Nu är jag ju inte helt hundra procent säker på att han förstod att det exakt var det här jag menade med min blick även fast jag hoppas det. Han kan ju inte ha varit äldre än 3-4 år, men jag är rätt säker på att han hur som helst besvarade den med en: "Du kompis, min pappa är mycket bättre än din pappa, så det så!" blick, sen verkade det som om han bestämde att diskussionen i och med det oövervinneliga argumentet var avgjort.

Han backade och körde vidare, och alltså, vi pratar ju inga formel-1 hastigheter såklart eftersom det inte är en bil med en riktig motor utan man får liksom ta fart själv med fötterna, annars hade jag nog haft sämre samvete när jag knappt kunde låta bli att skratta när han lite senare körde in i sin yngre syster med en nästan obetydlig hastighet men hon föll ihop som om alla ben i hennes kropp hade slutat fungera.

Jag kan fortfarande inte vara helt säker på att den lilla killen såg eller förstod min: "Hörredudu kompis, vems pappa är bäst nu då?" blick när hans pappa kom och tog båda barnen under varsin arm och gick därifrån.

Men jag hoppas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela