Det är fortfarande inte diskat

Publicerad 2013-02-18 15:09:00 i Berättelser

”Alltså nej, nu får du lugna ner dig för du fattar ju inte. Vi har haft ett snöbollskrig hela veckan. Jag och T alltså, han som står och pratar med din kompis där borta. Och du är ju precis som jag, en man och jag kan se att du är en sådan person som inser vikten av att inte förlora ett snöbollskrig, det handlar ju om så mycket mer än bara att kasta snöbollar på varandra. Det är prestigefyllt och den som ger upp först måste faktiskt diska också. Och det vill jag ju inte”

Samtidigt på andra sidan hos T.

”snöbollskrig, det handlar om ett snöbollskrig!”

Tillbaka till A.

”Ni leker ju säkert snöbollskrig ibland ni också, och jag ser ju på dig att du är den som alltid vinner för du är ju lite större än de andra. Säkert lite bättre också.”

Hos T.

”Snöboooooolllssssskrig!” säger jag ju.

Hos A.

”Vill du förresten veta hur man gör den perfekta snöbollen?”

Hos T.

T: ”S-N-Ö-B-O-L-L-S-K-R-I.G, säger jag ju!”

Polisen hos A till polisen hos T: ”Pratar din kille om något gammalt snöbollskrig?” Den andra nickar och säger suckandes: ”Okej, ni kan gå hem, men ge fan i att kasta snöbollar på varandra utanför krogen igen.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela