Den här dagen har jag redan gett upp.

Publicerad 2013-02-24 11:13:03 i Allmänt

Jag säger det till mig själv varje gång, för jag vet om hur det blir annars. Det växer från att vara någonting litet och enkelt, till ett heldagsprojekt där man egentligen borde anställa både en projektledare och några experter utifrån som kan komma med förslag på hur man lättast löser situationen samt några som utför själva arbetet.

Ja, jag pratar givetvis om att städa.

Varje gång man har städat hela huset (vilket jag kommer få oerhört mycket skit för av mamma när hon läser eftersom jag, eventuellt, aldrig och liksom inte ordagrant har städat precis "hela" huset utan mer specifikt bara mitt rum.) så tänker jag så: "nu städar jag lite i taget, så jag slipper städa lika mycket på samma gång igen"

I alla fall, det är söndagsmorgon och jag väcks av ett hemskt ljud. Skulle man filmat mig, skulle man med största sannolikhet kunna använda filmen i forskningssyfte om hur människor reagerar likadant som rädda katter i just den här specifika situationen.
Jag vaknade nämligen upp utav ljudet av en dammsugare. Spärrade upp ögonen och drog blixtsnabbt täcket över huvudet, tills jag insåg att det förmodligen inte var det bästa av gömställen.

Började tänka rationellt. Men det är egentligen en diskussionsfråga det där eftersom jag med "rationellt" menade att jag tänkte på att öppna fönstret och klättra ner för stupröret.
Vi hade förresten en kattunge som ramlade ner från samma fönstret och landade i stupröret för länge sen, men kom ihåg att det inte alls var så briljant som jag "rationellt" hade tänkt ut.

Så nu ligger jag här, jättehungrig och numera dessutom med lite dåligt samvete för vår gamla kattunge också (viktigt att påpeka att den klarade sig helt utmärkt), jo, jag ligger här för jag vet precis vad som väntar mig när jag går ner.

Det är alltid samma sak.

Hon säger till mig att jag inte får anställa någon projektledare, inga experter utifrån och inga som gör själva arbetet heller... Jag måste städa själv, hon säger det varje gång.

Och dessutom så säger hon att hade jag städat lite hela tiden hade det här aldrig hänt.

OCH DET VET JAG JU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela