Vi såg den storslagna kyrkan också men gick inte in, med motiveringen: "Vi hinner inte"

Publicerad 2013-03-20 17:31:00 i Allmänt

Alldeles nyss sprang en stressad tonåring förbi mig på väg till en buss, han var typen som såg ut att ha spenderat större delen av sin tid framför en dator och egentligen inte alls sprang sådär värst mycket om det inte var absolut nödvändigt. Det visade sig dock att han hade sprungit till fel buss och när jag lugnt gick förbi honom stod han dubbelvikt, andades och såg ut som om luft var det viktigaste som fanns i världen, eller ja alltså.. Ni fattar.

Jag tänkte på hur det hade sett ut om vi hade sprungit samma sträcka samtidigt idag, han hade förmodligen sett ut som Usain Bolt och jag som Oscar Pistorius efter några dagar i häktet.
Vi kom ju nämligen hem från Dublin sent igår och imorse kollade jag mig i spegeln. 22 barer och säkert minst lika många liter Guinness senare hade ordet "ölmage" fått en helt ny innebörd för mig.
Såhär i efterhand måste jag erkänna att det känns lite löjligt att jag tog en vanlig whopper-meny på Burger King när vi reste dit istället för en dubbel-whopper, enbart för att jag tänkte att den innehöll några 100tals kalorier mindre.

Vi besökte ju som sagt en hel del barer och träffade massa människor som var hur trevliga som helst, till skillnad från hemma så kom tjejer fram och började prata med oss eftersom alldagliga svenska killar ser ut att kunna vara medlemmar i gruppen One Direction i Irland. Jag är tyvärr helt värdelös på att prata med utländska tjejer, det beror mest på att 90% av mina skämt består av sarkasm och ironi, två saker dem inte riktigt fattade där. Som tillexempel när en tjej frågade mig ifall jag hade sett en isbjörn i Sverige och jag svarade att jag hade haft en som husdjur, men att den åt upp min familj så jag blev tvungen att avliva den. Hon såg ut att börja gråta och tyckte inte alls att det var roligt när jag förklarade att jag inte var seriös och att jag aldrig hade sett en isbjörn på riktigt.
Såhär i efterhand kan jag ju gå med på att det inte var ett sådär jättekul skämt och att det förmodligen är en av anledningarna till att jag inte är bäst i världen på att träffa nytt folk.

St Patrick's Day var ett spektakel utan dess like som förutom festen på kvällen innehöll en gigantisk parad på dagen.
Jag väljer att skriva gigantisk men kom ihåg att jag kommer ifrån Gotland så den största paraden jag kan jämföra med är den årliga påskmarschen genom innerstan.
Det var grönt vatten i fontänerna, gröna drinkar och människor med gröna kläder och hattar överallt, det spelades livemusik på alla stadens pubar och de band som inte fick någon spelning den kvällen kanske bör överväga att byta karriär.

Om man ska sammanfatta det hela så skulle man väl kunna säga att resan gav minnen för livet samtidigt som ölmagen förhoppningsvis bara är tillfällig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela