Glad Påsk och så!

Publicerad 2013-03-29 10:43:46 i Allmänt

Lite dålig uppdatering nu till Påsk. Det beror mest på att jag snart ska flytta och har tillbringat de senaste dagarna med att noga sorterat och strukturerat min packning, planerat lite runt omkring och fixat inför det.
Läs: Sett på serier och spelat tv-spel.

Igår var det påskmarsch och det var ungefär som vanligt. Alltså ett gigantiskt barnvagnskrig för att ta sig genom österport som utan problem kan jämföras med slaget vid Helms klyfta (deep) i Sagan om ringen.

Jag tänker mig att det är i alla fall så barnen med bra fantasi uppfattar situationen, eller ja.. jag hade gjort det. Samtidigt som man kan se i många av föräldrarnas ögon att dom kände sig mer som Andy Dufresne i Nyckeln till frihet, när han kröp genom en flod av skit och kom ut ren på andra sidan.

Jag tänker mig även att det är absolut inte helt omöjligt att uttrycket "Det var bättre för" bildades av någon sminkad förälder i påskmarschen.

Och tänk om Jesus hade gått påskmarschen. Han hade bara gått runt till alla andra barn och sagt att hans pappa var bättre än deras pappor, för hans pappa skapade jorden. Och det förstår alla andra barn att det är ju rätt svårt att konkurrera med. Det är det faktiskt.

Men så tänker jag rätt mycket, ibland rätt men mest fel.

Kommentarer

Postat av: h8ter

Publicerad 2013-03-29 13:05:19

Eller så kunde Jesus sagt att anledningen att ni firar påsk är tack vare mig.

Svar: Så trevligt att jag fick bli din hackkyckling nu i påsk!
Alexander Konradsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela