Egentid kan vara bra och så kan det vara dåligt.

Publicerad 2013-03-09 16:04:00 i Humor

Så igår var det fredag, vilket för vissa familjer med barn betyder krig mellan att se på Gladiatorerna eller Skavlan. Barnen vinner alltid. För andra betyder det fest, min bror ringde redan vid tre och frågade om jag ville vara med och spela FIFA och dricka öl, men jag är vuxen nu så jag tackade för erbjudandet men fick avböja med motiveringen: ”jag gör inte sånt där längre.”

Skoja, jag är fortfarande sjuk annars hade jag varit full fem över tre.

Det innebar alltså att jag tillbringade fredagen helt själv, så hade planerat att laga god mat och bara ta det lugnt. Det började med att jag fick åka till två olika affärer för att få ihop alla ingredienser till maten som jag hade tänkt laga, som inte ens var en speciellt avancerad maträtt. Jag tänkte nämligen göra en ”Kryddig och enkel korvgryta” som receptet så fint hette på sin hemsida. Det skulle se ut såhär:

 

Jag hade dukat, tänt lite ljus och rent allmänt höjt mysfaktorn med massa tjafs som man gör när man är själv för att må lite bättre.

Men ibland blir det inte alltid som man har tänkt sig inte. Nej, för ibland händer det oförutsägbara saker som man inte kan bestämma över själv, eller alltså ja… Jag hade ju möjligheten att tänka ut innan att gjutjärnsgrytan skulle vara varm och att jag skulle tagit av den från plattan med en grythandske istället för med händerna men nu gjorde jag inte det. Så några svordomar och lite kallt spolande vatten på händerna senare så blev mitt resultat såhär:

 

Jag tappade nämligen alltihop på golvet. Så efter några djupa suckar och ett telefonsamtal till den närmast tillgängliga pizzerian så torkade jag upp korvgrytan från golvet och försökte återfinna det där lugnet vissa beskriver när man har lite ”Egentid” och det gick alldeles utmärkt tills jag upptäckte att liksom med ”Ketchupincidenten” så var det korvgryta på delar av kökslådorna med. Så då fick jag torka upp det med. Det var bara den lilla jobbiga detaljen att våra kökslådor är vita, och inte sådär superfint rena vita som i reklamfilmer utan mer verklighetsvita och när jag hade torkat bort grytan från lådorna så såg det istället ut som om resten av alla lådor var skitiga. Och då suckade jag igen. Och torkade ännu mer.

Så att… det var min fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela