Prioritera om, prioritera rätt.

Publicerad 2013-01-21 11:01:04 i Allmänt

Idag ska jag till tandläkaren. Det hade egentligen inte behövt vara något speciellt med det, jag har inte och har aldrig haft någon större skräck eller fobi för det och dessutom är det ju inte lika farligt som att åka rulltrappa direkt. Men nu är det tyvärr något speciellt med det, och bakgrunden till det här är som ni trogna och uppmärksamma läsare säkert redan har listat ut, inte en helt barnvänlig solskenshistoria.
 
Under sommaren för två år sen bodde jag, med tre av mina bästa kompisar i en lägenhet tillsammans och det var utan tvekan en av de bästa somrarna i mitt liv. 
 
Inte helt oväntat var det i princip alltid fest hos oss, så även en torsdag v30. Det här var torsdagen då låt oss kalla honom "R" först blev utslängd från krogen och lite senare betalade inträde en andra gång för att komma in igen och givetvis lyckades han med bedriften att bli utslängd två gånger på samma kväll, han var inte våldsam eller nåt bara lite för full. Och 500kr fattigare.
 
I alla fall så var det fredag morgon när vi kom hem runt 04:00-tiden på morgonen och jag gick och la mig direkt i tron om att det skulle bli en lugn och skön fredag.
 
Det blev det inte.
 
Klockan 07.45 ringer telefonen, svarar utan att riktigt förstå att jag är vaken ännu och hör mammas glada röst: "Tänkte bara höra efter så du inte har glömt tandläkaren klockan 08.00 idag."
 
Panik.
 
Klädde på mig kläderna, fixade håret och sprang så snabbt jag kunde till tandläkaren, som jag förövrigt alltid har tyckt om, hon är relativt ung och ser rätt bra ut så det brukar vara trevligt att gå dit och prata med henne.
 
Lite drygt en sekund innan hon ställer frågan kommer jag på det. 
 
Hur fan tänkte jag. Jag fixade mitt jävla hår istället för att borsta tänderna när jag skulle hit.
 
Ni vet standardfrågan "borstar du tänderna regelbundet?"
 
Den kom inte.
 
Istället sa hon: "Så du drack minttu igår du, bra fest eller?..."
 
Trodde aldrig att jag skulle skämmas så mycket i mitt liv igen men oj så fel jag hade.
 
Eftersom det trots allt var fredag v30 en sommardag på Gotland när man bor tillsammans med tre lika gamla kompisar så bestämde vi oss för att gå ut igen. Blev dock tvungen att först gå till systemet, där jag stod framför jägerflaskorna och funderade på ifall jag verkligen skulle köpa en när någon plötsligt kommer upp bakom mig och säger: "Hej, står du och väljer tandkräm eller?"
 
Ni kan ju gissa vem det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela