Det farliga med det vanliga

Publicerad 2013-01-17 17:46:04 i Allmänt

En torsdag runt klockan 11:00 förväntar jag mig att det är jag och enbart pensionärer som handlar på Ica. Men idag träffade jag på en bekant, ni vet en person som man i resten av Sverige hälsar på men egentligen inte vet så mycket om. På Gotland är det en person som man bara hälsar på, även fast man vet allt om den.
 
Det är inte det att jag är socialt handikappad och inte vill eller kan prata med folk men just idag hade jag hoppats att ingen hade sett mig eller för den delen, pratat med mig.
 
Jag bor nämligen rätt nära Ica, om man går snabbt tar det ungefär två minuter dit, jag föddes förprogrammerad med ett  "Walk slow" mode så för mig tar det lite drygt fem minuter. Vilket i och för sig är konstigt nu när jag tänker på det eftersom jag lärde mig gå innan jag kunde krypa. Inte för att jag var ett extra begåvat barn som andra barn ville va och deras föräldrar blev avundsjuka på, nej den bistra sanningen är att jag var så tjock när jag var liten så att jag helt enkelt inte kunde krypa...
 
Ehm..ja, nära Ica började jag berätta om. Jo, ni förstår att jag har gått samma väg till Ica i väldigt många år så nu för tiden tänker man inte speciellt mycket, man bara går.
 
På den här vägen bor det en familj med två små hundar. Hundarna tror dock att dom är stora vakthundar för varje gång man går förbi deras hus så skäller dom. Det är inga manliga, maskulina och skrämmande skall utan mer chihuahua liknade skall så man har vant sig att ignorera dom.
Idag däremot hördes inga skall när jag gick förbi så jag antog att dom var väl inne eller bortresta. Tänkte inte så mycket mer på det men helt plötsligt dyker en gigantisk jävla megastor hund upp över muren och börjar skälla på mig.
 
Jag förstår ju själv hur kul det måste ha sett ut för alla som eventuellt såg på när jag skrikandes hoppar bakåt, halkar i snön och ramlar ihop på marken.
 
Så ni förstår att när den bekanta frågade mig på Ica ifall det hade blivit snöstorm på den korta tiden hon hade varit inne och handlat eftersom jag hade snö överallt på mig och jag mumlade någonting i stil med: "Ne, alltså..det var en hund och så ja..stor..och jag ramlade..."
 
Då var det jobbigt.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-01-19 23:12:52

En kompis rekomenderade din blogg för mig jag har nog aldrig skrattat så mycket. Du skriver så grymt bra!! Jag ser fram emot ditt nästa inlägg!

Svar: Tack Emma! fick ju helt plötsligt lite mer press på mig nu inför nästa inlägg men får hoppas du blir nöjd! :)
Alexander Konradsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela