Det är inte alltid lätt att vara man.

Publicerad 2013-01-28 16:22:00 i Allmänt

Konversation mellan mig och trevlig äldre dam idag:

Damen: "Ska du verkligen ställa minibussen där borta, kan du inte backa in den här?"

Jag: "Mjo. Alltså, jag är inte så bra på det här med att backa minibussar."

Damen: "Okej, märkligt, för alla riktiga män kan backa med både släp och minibuss!"

Jobbig tystnad.

Damen igen: "För du är väl en riktig man, eller?"

Mina tankar: "Fan, fan, fan, fan och fan! Nu har jag ju inget val direkt.."

Jag: "Det är klart jag är det! Vad tror du om mig egentligen, backar (i mina tankar: den där jävla) minibussen hit då."

Backar, kör nästan in i rabatten, kör fram igen. Upprepar detta tre gånger tills hon kommer fram och öppnar bildörren.

Damen med ironisk röst: "Vill du ha hjälp?"

Jag: "Nej, jag är bättre än den här bilen, tro fan inte att den ska få komma här och tro att den kan ta ifrån mig min manlighet bara sådär!"

Damen: "Okej, okej! Även om det inte ser ut som det så vet du väl att det är du som kör bilen?"

Tystnad.

Jag, mumlandes: "Mhm, jo..."

Lyckas tillslut backa in den där hon vill att den ska stå och jag säger nöjd: "Sådär ja. Det gick ju som på räls!"

Damen: "Mm.. visst, hade det gått på räls så hade till och med ett tåg från SJ kommit fram snabbare..."

Jag hade ingen bra comeback på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela