Vikten av att kommunicera med varandra

Publicerad 2013-02-01 12:30:00 i Humor

Det är ungefär lika lätt att dagligen berätta om roliga aktuella händelser och berättelser på Gotland i januari som det är spännande att kolla på bandy-VM just nu, för er som ens visste att det pågår. Det spelas tydligen i Sverige till och med.
 
Med den motiveringen går vi tillbaka några år, jag, P och A var 13 år gamla. Vi hade bestämt att vi skulle dra och spela innebandy eftersom vi var i den åldern där man fortfarande uppskattade att faktiskt utöva en sport själv snarare än att kolla på den på tv.
 
Det var en söndag runt tio-tiden, vi hade bestämt att vi skulle träffas hemma hos min pappa så jag väntade, och väntade. Tillslut får jag ett sms innehållandes ett enda ord: "Idiot".
 
Hängde faktiskt inte riktigt med. Visst, jag tänkte att verbala påhopp var vanligare än att man faktiskt sa snälla saker till varandra i vårt gäng men man brukade alltid ha en anledning och någon elak grundpelare i sitt påstående som man kunde luta sig tillbaka mot när man sa det. Så jag funderade lite på det.
 
Sen såg jag att klockan var 10:15. Sen funderade jag lite till.
Sen kom jag på det.
Sen skrattade jag för mig själv.
Sen svarade jag: "förlåt"
 
Eftersom jag tyvärr inte var med i en utav de roligaste och mest oklara historier jag har hört bad jag P att skriva om det, han svarade: "Har skrivit om det på Twitter, du får leta där!"
 
Och jag hade gärna letat igenom det om det inte vore så att P har skrivit 4588 andra tweets också.
 
Men såhär har dom i alla fall berättat historien för mig:
 
"Vi knackar ju aldrig på, så vi gick bara in i ditt hus, vi såg en ny dator och kommer ihåg att vi tyckte det var märkligt att du inte hade sagt någonting om det. När sen A skrek: "hallååå!" och ingen svarade började vi fundera på om det verkligen var någon hemma.
 
Sen gick vi in i köket. Och i köket var det några hemma.
Men det var inte du, inte din bror och inte din pappa. Utan det var en annan familj som satt där och åt söndagsfrukost i sina morgonrockar, dom tittade skräckslagna på oss och vi på dom samtidigt som ingen fattade någonting, sen tittade vi (P och A) på varandra och sen backade vi tyst ut ur köket för att sedan vända om och springa därifrån."
 
Sen ringde jag upp och förklarade hur det låg till.
 
Och såhär i efterhand förstår jag ju att man kan tycka att det var klantigt av mig att glömma bort att säga att vi hade flyttat när vi skulle träffas hos mig, det förstår jag ju.
 
Sen fick jag ett till sms innehållandes: "Idiot" igen.
 
Och det förstår jag ju faktiskt också varför jag fick.
 
----------
 
Okej, efter lite frågor så måste jag tydliggöra att han givetvis inte skrev det på twitter för tio år sen, det hade ju varit rätt omöjligt. Han skrev om det för några månader sen bara!
 
@PKeinprecht på Twitter för er som orkar leta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela