En historia med mindre text, eller alltså, kortare ord, eller alltså..aja.

Publicerad 2013-02-05 22:16:00 i Humor

 

Jag är en person som inte alltid tänker innan jag pratar. Och är man en sådan person så blir det fel ibland.

MS är en kombination av fotbollsspelaren Lionel Messis teknik och 100 meterslöparen Usain Bolts snabbhet när det gäller att rätta vissa av mina mindre briljanta meningar, bara idag har jag bland annat fått stå ut med:

 

Jag: ”Läste i DN att Moderaterna vill att invandrarna ska bli mindre.”

MS: ”Jaha spännande, ska dem införa en maxgräns på 165 cm eller?”

Jag: ”Nej men, ååh...”

Och:

MS: ”Du gillade ju inte dokumentärer?”

Jag: ”Jo, eller nej... alltså, det är ju skillnad på en bra och en dålig dokumentär!”

MS: ”Precis som det är skillnad på ett bra och ett dåligt argument?”

 

Jag vet inte om det här är anledningen till att jag inte kunde sluta skratta när jag var inne på blockets hemsida och letade efter en lägenhet i Västerås och hittade en med beskrivningen:

”I hyran ingår lägenheten.”

----------

Stort tack till August Ejnarsson för den nya headern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela