Rockstar

Publicerad 2013-04-16 22:15:00 i Allmänt

Det borde ju komma blogginlägg oftare än det gör här, det känns lite som att det är min skyldighet till er härliga människor som dag efter dag klickar in här för att se om det har hänt någonting nytt i mitt liv. Och ja, alltså, det har det ju... Igår så bokade jag en tvättid och efter det började jag kolla på ett avsnitt av "the Mentalist" men jag somnade efter fem minuter och vaknade precis i slutet när dom tog fast mördaren. Och det kan jag ju inte skriva om för jag vill inte skryta över mitt riktigt spännande rockstarliv med allt vad det innebär. Jag känner lite att Uncle Ben i Spiderman lika gärna kunde ha sagt: "With great power comes great responsibility" till mig istället. Men det där är ju förstås en tolkningsfråga.
Sen idag kom jag hem från jobbet och satt skitlänge på toaletten. Funderade då lite på hur man skulle uppträda i en situation om man var hemma hos en person som man inte riktigt känner så bra, lägger en nummer två och råkar ut för stopp i avloppet. Jag hade förmodligen försökt berätta det genom att dra något dåligt skämt i stil med: "Vi har en diplomatisk konflikt inne på toan. Du vet, ungefär som när det var oidentifierade ubåtar på svenskt vatten i början på 80-talet."
"Va?"
"Ja alltså, vi måste nog också skicka in en dykare eller nåt som försöker lösa det här!"
Och det förstår jag ju att det kan jag fan inte skriva om för det är ju bara stört och känns inte aktuellt att berätta om.
Och just nu så streamar jag Arsenal - Everton med ryska kommentatorer.

Kan inte riktigt sluta fundera över vad tillexempel Zlatan gör idag?

 

----

Lästips: http://louisekollberg.blogg.se/2013/april/att-vaga-slappa-taget.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander Konradsson

Det kan handla om ninjor här, fast oftast inte. Tror även att grunden till ett lyckat förhållande bygger på att acceptera varandras val av lösgodis! Åsikter, synpunkter, kritik, beröm eller varför inte lite näthat? Kontaktas lättast på: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela